Електричните мотори не се нешто ново, но тие треба да се докажат кога станува збор за тешката земјоделска работа.
Во последниве години, производителите на автомобили прават сè повеќе студии од областа на технологијата на електричен погон, со што се предупредува постепено исчезнување на дизел и бензинските мотори.
Оваа револуција се случува и во земјоделството, а за некои видови земјоделски возила веќе е факт.
Зошто електрично?
Според професорот Питер Пикел, заменик директор на Европскиот технолошки центар „Он Деер“, електрификацијата на тракторот нуди три клучни придобивки.
Првиот е зголемена ефикасност. Дизел моторот постигнува околу 35% ефикасност при претворање на топлинската енергија во механичка енергија. Споредете го ова со вкупна ефикасност на полнење / празнење на батеријата од 80%, додека кај електричните мотори процентот достигнува 90.
Второ, тој рече дека електричната енергија нуди поголема контрола и можности за автоматизација на распоредувањето.
Конечно, електрификацијата овозможува употреба на обновлива енергија произведена на фармата од ветер или фотоволтаична соларна енергија.
Всушност, професорот Пикел смета дека е комплетен систем во кој батеријата може да се замени и е дел од електричната мрежа на фармата која обезбедува резервна моќност кога не е во употреба на тракторот. Ова би резултирало со употреба на батерија до 96%.
Батеријата и предизвиците за полнење продолжуваат да го ограничуваат обемот на електричната опрема управувана од фармите.
Поради оваа причина, многумина од нас остануваат скептични во однос на можноста на електричната технологија.
Факт е дека машините што работат на фосилни материи не се многу евтини, така што многу од проблемите со економичноста се веќе воспоставени. Но, во овој случај ние барем ја знаеме моќноста и колку доследно ќе работи машината. Значи, за навистина да му треба, моторите мора да понудат вистинска количина на моќ (60 до 100 КС).