22.05.2024
Почетна / Градина / Д-р Митов: БРОКУЛАТА – Зелено Злато!

Д-р Митов: БРОКУЛАТА – Зелено Злато!

Брокулата може да се консумира свежа или обработена. Двата начина на подготовка се здрави, но обезбедуваат различни хранливи профили. Различните начини да обработка на брокулата, како што се варење, пржење, варење на пареа, подготовка во микробранова печка, го менуваат составот на хранливите материи. Ова особено ја намалува содржината на витаминот C, како и на протеините кои можат да се растворат во вода. Истото важи и за шеќерите. Но, во секој случај, свежата или приготвена брокула, претставува богат извор на витаминот C. Во само 80g варена брокула има 84% од дневниот препорачан внес на витамин C, што е еднаква количина на витаминот С која се содржи во половина поголем портокал.

2) Брокулата содржи моќни антиоксиданти кои делуваат позитивно на здравјето

Антиоксидативниот состав на брокулата е еден од најголемите бенефити кои може да ги понуди брокулата за човекот.

Антиоксидантите се молекули кои ја инхибираат или ја неутрализираат штетата која ја прават слободните радикали на клетката. Ваквото дејство, води кон намалување на воспалителни процеси и преку тоа до заштита на целокупното здравје на човекот.

Брокулите се богати со глукорафанин, супстанца која во текот на дигестијата се претвора во моќен антиоксидант, наречен сулфорафан. Повеќе студии укажуваат дека токму оваа компонента може да понуди широк спектар на корисни дејства по здравјето на човекот. Меѓу нив најважни се: намалување на нивото на шеќер и холестеролот во крвта, оксидативниот стрес и намалувањето на ризикот од развој на различни хронични заболувања.

Исто така, брокулите ги содржат и моќните антиоксиданти зеаксантин и лутеин, кои можат да превенираат оксидативен стрес и клеточно оштетување во структурата на очите.

Види

Домашен сируп што ја запира кашлицата

Овој домашен сируп се подготвува од состојки кои веќе ги имате во кујната, може да …